Medya Yatırımları, 2014 Yılının İlk Altı Ayında 2.979 Milyon TL’ye Ulaştı
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2014 yılının ilk 6 ayındaki reklam harcamaları 6 Kasım 2014 tarihinde düzenlenen basın toplantısında açıklandı.Medya yatırımları 2.979 Milyon TL olarak gerçekleşti. Televizyon ilk sıradaki mecra olmayı sürdürürken, en hızlı büyüyen dijital mecralar oldu.
Yatırımların % 52’sini televizyon, % 19.40’ını basın, arama motoru reklamları dahil %18.20’sini dijital, % 6.70’ini açıkhava, % 2.20’sini radyo ve % 1.10’unu ise sinema reklamları oluşturdu. Sıralama 2014’te de değişmedi.
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında Reklamcılar Derneği’nin 30. yılı münasebetiyle hazırlanan "Logoyu Büyütenler" belgeseli de basın mensuplarıyla paylaştı.
Kristal Elma Festivali İletişimin Davos’u Olma İddiası Gerçekleştirdi
Kristal Elma Festivali’nin ikincisinin tamamlandığına ve dünyada Cannes’dan sonra gelen ikinci pazarlama iletişim etkinliği olduğuna değinen Alper Üner, Festival’in 8.505 katılımcı, 120 konuşmacı, 83 oturum, 54 stand ve 158 partner ile büyük bir eko sistemi kapsadığını vurguladı. Üner, Kristal Elma Yaratıcılık Yarışması’nda 3 bine yakın başvuru aldıklarını ve 290 ödül verdiklerini söyledi.
Toplantının devamında Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, medya ve reklam yatırımlarının ulaştığı büyüklüğü açıkladı. 2014’ün ilk 6 ayında medya yatırımlarında, bir önceki yıl aynı döneme kıyasla %2,69 büyüme gerçekleşti. 2014 ilk 6 Ay medya yatırımları ile ilgili dosyayı indirmek için tıklayınız.