Cannes Lions eğlence, müzik ve dijital craft kategorileri ile daha zengin içerik sunuyor
Bu yıl 18-25 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin yarışma kategorilerinde önemli değişiklikler göze çarpıyor.Bu yıl 18-25 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin yarışma kategorilerinde önemli değişiklikler göze çarpıyor.
Dijitalde Mükemmellik Yeni Kategori
Geçmiş dönemlerde Siber ve Mobil kategorilerinde yer alan Craft ya da uygulamada mükemmellik alt kategorileri bu sene ilk olarak “Digital Craft” ismiyle yeni bir kategoride ele alınacak. Ağırlıklı olarak kullanıcı deneyimini maksimum seviyeye çıkarmaya yönelik kreatif çalışmaların yer alacağı bu kategoride başvurular uzmanlardan oluşan bir jüri tarafından değerlendirilecek. Zenginleştirilmiş & sanal gerçeklik uygulamaları, 3 boyutlu modellemeler, teknoloji kullanımı, data, içeriğin dijital ortama uyarlanması gibi başvuruların yer alacağı bu kategori iletişim, pazarlama ve reklam sektörünün geleceğine ışık tutacak.
Cannes Lions’un bir reklam filmi yarışmasından her türlü iletişim mecrasını kucaklayan yaratıcılık zirvesine dönüşmesinde önemli kilometre taşı olan Basın (Press) kategorisi yeni adı “Print & Publishing Lions” ve yeni alt kategoriler ile yayıncılıkta gelinen son noktaya cevap vermeyi hedefliyor. Bu kategorideki mevcut ürün/hizmet bazlı alt kategorilere ek olarak artık markalar için geliştirilen iletişim çalışmalarının farklı yayıncılık formatlarına entegrasyonu, mevcut/deneysel yayın formatlarının kreatif ya da inovatif kullanımı ve uygulamada mükemmellik gibi başvuru başlıkları da bulunuyor.
Müzik Videoları da Cannes Lions’ta Yarışıyor
Markalı İçerik ve Eğlence kategorisinin yeni adı “Entertainment Lions” ve daha önce bir alt başlık olarak değerlendirilen müzik başvurulanın yeni adresi yepyeni “Entertainment Lions for Music” kategorisi.
Entertainment Lions eğlence ve etkinlik çalışmalarında kullanılan iletişim ve pazarlama yöntemlerinin tümüne cevap verebilecek bir şekilde tasarlanmış. Markalı içerik & görsel hikaye anlatımı, ünlü/yetenek kullanımı, marka deneyimi, oyunlar ve spor bu kategoride yer alan alt başlıklar.
Entertainment Lions for Music kategorisindeki başvuruların toplanacağı alt başlıklar arasında sanatçıları marka elçisi olarak kullanılması, markalar tarafından düzenlenen performanslar, marka için münhasıran üretilen müzik, reklamda en iyi müzik kullanımının yanı sıra markalı ya da içeriğinde ürün entegrasyonu bulunan müzik videoları da bulunuyor. Müzik kategorisindeki başvurular sosyal medya & dijital, platform & teknoloji kullanımı, içerik ve uygulamada mükemmellik gibi farklı başlıklar ve bunlara bağlı birçok alt kategorilerde toplanacak. Marka odaklı özgün müzik çalışmalarının olduğu kadar lisanslı müzik kullanımı ve aranjmanlar da bu kategoride yer alacak.
Müzik videoları aynı zamanda Film kategorisinde de yarışıyor olacak. Bu kategoride önemli sayılabilecek bir başka genişletme de mikro film alt başlığında Vine & Instagram için üretilen reklam filmlerinin de değerlendirilecek olması. TV & Sinema reklamlarının ayrı bir alt başlıkta değerlendirileceği film kategorisindeki bir başka önemli değişiklik ise medya kategorisinde yer alan “film kullanımı” başlığının buraya da taşınmış olması.
Mobil kategorisi mecranın iletişim & pazarlama aracı olarak olgunlaşmasını yansıtıyor. Birbirine bağlı cihazların kullanımından sanal gerçekliğe, data & iççgörü kullanımından zengin medya uygulamalarına kadar birçok alt başlık bu kategoride yer alıyor. Web sitesi, uygulama (app), oyun, sosyal medya başlıkları detaylandırılımış. Kampanya başlığı altına iletişim çalışmasının cihazdan bağımsız kullanımı da eklenmiş.
Medya kategorisi de özellikle markalı içerik & eğlence başlığının eklenmesi ile genişletilmiş. Bu başlıkta kullanıcı tarafından üretilen içerik ve ortak yaratım gibi alt başlıklar bulunuyor. Akrobasi, data ve yeni teknolojilerin kullanımı gibi başlıklar artık bu kategorinin bir parçası.
Bu yıl Integrated ve Titanium kategorilerinin ayrılmasıyla kategori sayısı 24’e çıkan Cannes Lions’un kategorilerindeki değişiklikleri buradan takip edebilirsiniz. Festival’in delege kayıtları 14 Ocak, yarışmaya iş gönderimi ise 21 Ocak’ta başlıyor. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da açıklanan son başvuru tarihinden, 24 Mart, sonra gerçekleştirilen başvurular için ek ücret söz konusu.