2017 Kristal Elma Festivali Ardından


5-6 Ekim 2017 tarihlerinde Uniq İstanbul’da meraklılarına kapılarını açan 29. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali dolu dolu geçen 2 günün ardından sona erdi. “İnsanlık için Yaratıcılık” teması etrafında belirlenen konuşma içerikleri ile 4000’den fazla katılımcı 116 konuşmacı ile buluşup dünyanın farklı yerlerinden gelen yaratıcılık örneklerinden ilham alma şansı buldu. 15 atölye, 6 film gösterimi, 96 özel içerikli seans ile festival; bilim, teknoloji, reklam ekosistemi, girişimcilik başlıklarında katılımcılarına interaktif bilgi akışı sağladı. Festival konuşmacıları ”Meselesi Olan” festivalde, ziyaretçilere kendi meselelerinin ne olduğunu düşünmek için ilham verdi.

Çocukken kaybettiği ailesini Google Earth üzerinden 25 yıl sonra bulma hikayesi ile Saroo Brierly, mültecilerden ilham alarak tasarlanan; çadıra dönüşen montların tasarımın süreci ile Angela Luna, Orta Doğu’da başarılı bir kadın gazeteci olma hikayesi ile uluslararası insan hakları savunucusu Rula Jebreal, JWT Amsterdam ekibinde ürettiği Cannes ödüllü çalışmaları ve reklama dair bakış açısı ile Güney Soykan festival katılımcılarına yaratıcılıklarını aktardı.

Dünyanın en etkili hayırseverlerinden gösterilen Aamir Khan Hindistan’dan dünyaya açılma öyküsünü meraklıları ile paylaşırken, Procter and Gamble Türkiye ve Kafkaslar Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “Yaratıcılık Bulaşıcıdır” mottosuyla yola çıkan ve İnsanlık için Yaratıcılık temasını benimseyen Kristal Elma 2017’de P&G olarak iyiliği kurumsal boyuta nasıl taşıdıklarını katılımcılara anlattı ve “ İyilik Bulaşıcıdır” dedi. Kaybettiğimiz reklamcılar Atilla Aksoy, Murat Çetintürk ve Erol Olçok’un adlarını taşıyan salon ve atölyelerde girişimcilik, reklamcılık, illüstrasyon, teknoloji, müzik ve daha birçok konuda eğitici çalışma yapıldı.

47 partner markanın yer aldığı festivalin çim alanında Sofar Sounds sanatçıları iki gün boyunca akustik müzik performansı ile katılımcılara keyifli anlar yaşattı. “İnsanlık için Yaratıcılık” teması interaktif etkinliklerle pekiştirildi; Açık Açık Derneği, Reklamcılar Derneği ve Google’ın ortaklaşa düzenlediği “Dar Alanda Kısa Yaratıcılık Yarışması” ile, festival alanında bulunan sivil toplum kuruluşlarının ihtiyaçlarına yönelik Bumper Reklam çekimi başvuruları yapıldı, katılımcılar sivil toplum kuruluşlarının ihtiyaçlarını temsilcilerinden öğrendi.

Maceraperest reklamcılar Xtrem Aventures parkurunda yarışırken, Miral, Kara Atlas, Saatchi& Saatchi New Director’s Showcase 2017 seçkisi, Manifesto, Kedi ve The Happy Film iki gün boyunca Eli Acıman sinema salonunda İmaj’ın katkılarıyla izleyicileriyle buluştu.

Bu yıl 29. kez gerçekleşen Kristal Elma Yaratıcılık Yarışmasında 483 başvuru ödüle layık görüldü. 169 bronz, 156 gümüş, 151 Kristal Elma ve 7 büyük ödül sahiplerini bulurken, Reklamverenler Derneği’nin 25. yılı onuruna Allianz, Garanti Bankası, İş Bankası, Overteam Yayınları, Unilever ve Vodafone Türkiye "Yılın Yaratıcılığa Cesaret Veren Reklamveren Özel Ödülleri" verildi.

Tasarım ve Uygulamada Mükemmellik kategorisi bu yıl ilk kez ayrı bir kategori olarak başvuruları kabul etti ve yoğun ilgi gören kategorinin ödülleri Uniq BKM Mutfak’ta düzenlenen bir parti ve Deniz Alnıtemiz’in sunuşu ile sahiplerine verildi.

Sunuculuğunu Seda Bakan’ın üstlendiği gecelerde Evrencan Gündüz ve Uzaylılar müzikleriyle törene renk kattı. Festivalin son günü sürpriz bir şekilde sahnede söz alan Cem Yılmaz ödül töreni davetlileri ile buluştu ve tüm katılımcılara başarılar diledi.

5. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali, insanlık için yaratıcılığın konuşulduğu, Türkiye’den ve dünyadan ilham verecek hikayelerin paylaşıldığı ve sektöre yön veren işlerin ödüllendirildiği dolu dolu iki günün ardından sona erdi.