Effie Türkiye 2014’te, 291 kampanya yarıştı.
Effie’ler sahiplerini buldu.

Bu yıl 6. kez düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri, rekor  başvuru adedine ulaştı. 291 kampanyanın 30 farklı kategoride yarıştığı organizasyonda, Effie almaya hak kazananlar Grand Tarabya Oteli’nde yapılan ödül töreninde açıklandı. 23 kampanya altın, 19 kampanya gümüş, 17 kampanya ise bronz Effie kazandı.

 

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlenen reklam dünyasının ‘Oscar’ı “Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması”nın ödül töreni, 13 Mayıs Salı akşamı Grand Tarabya Oteli’nde yapıldı.   
Bu yıl 291 başvuruyla dünya çapında başarı elde edilen yarışmada; en fazla başvuru yapılan kategoriler Dijital Uygulamalar 22, Lansmanda Başarılı 22 ve  Kozmetik ve Kişisel Bakım 20 olarak gerçekleşti.

Eti, Unilever, Ülker ve Vestel’in sponsorluğunda gerçekleştirilen 6. Effie organizasyonun finalinde konuklara seslenen Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, bu yıldan itibaren her yıl düzenlenme kararı alınan yarışmanın gördüğü yoğun ilgiden büyük mutluluk duyduğunu söyledi. “Dünyada farklı türde pek çok yarışma düzenleniyor. Bunlar arasında Effie'nin çok özel bir yeri var. Effie reklam yatırımlarının geri dönüşü, -marketing challenge- üzerine kurulu bir yarışma. Reklamverenler olarak işimizin odağının tam da bu olduğunu söyleyebilirim. Yaratıcılık marka farklılaştırmasının başlıca unsurudur, ancak asıl peşine düşülmesi gereken etkisi kanıtlanmış bir yaratıcılık olmalıdır.”diyen Pura, Effie’nin reklam dünyasındaki yarışmaların altın standardı olarak nitelendirildiğini vurguladı.

Reklamcılar Derneği  Başkanı Alper Üner ise jürinin başvurular arasından seçim yapmakta çok zorlandığını dile getirerek, “Effie’ye olan yoğun ilgi ve seçim sürecindeki zorlanma, Türk reklamcıların kaydettiği ivmenin önemli bir göstergesi…” dedi.

 

İşte 2014 Effie’nin şampiyonları:

EFFIE TÜRKİYE 2014 Başvuran Ana Ajans Marka Adı Kampanya Adı Reklamveren Katkıda Bulunan Ajanslar
1. Temel Gıda Maddeleri
Bronz Alametifarika Pınar Pınar Süt Pınar Süt Universal Mc Cann
Gümüş Happy People Project Sütaş Sütaş Ramazan Kampanyası Sütaş People Communications
Altın Alametifarika Pınar Aç Bitir Pınar Aç Bitir Tam Gelir Pınar Et Viseum
2. Tatlı-Tuzlu Atıştırmalıklar
Bronz Rafineri  Eti Canga Dağınık Sevenlere Eti Canga Eti Gıda  
Gümüş Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi Karam Gurme Isırık Eti Gıda MG-Initiative
Altın Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi Eti Paykek Şekl-i Şahane Şekl-i Şahane Lansman Eti Gıda MG-Initiative
Altın Alice BBDO Lay's Lay's Kaşık Fritolay  
3. Buzdolabı Atıştırmalıkları ve Dondurmalar
Bronz Y&R Reklamevi Danette Lezzet İçin Yapılan Hileler Danone Türkiye Havas Medya, Sesli Harfler, MEC Türkiye
Gümüş Y&R Reklamevi Danino Otonomi Danone Türkiye Havas Medya, Sesli Harfler, MEC Türkiye
Altın Mindshare Magnum Magnum Pink & Black Unilever Colors, Lowe İstanbul, Excel İletişim
4. İçecek
Bronz Plasenta Doğadan Bay Hastalık The Coca-Cola Company Carat, Random Works Production
Bronz Brand The Bliss Yeni Rakı ALA İşte O Zaman ALA Olur Mey İçki/Yeni Rakı Zarakol, Zarakol 2.0, UM, PPR Daylight
Gümüş Alice BBDO Tropicana Tropicana Lansman PepsiCo OMD, Brick, LOTS, MCS
Altın BLAB Yeni Rakı Bi' Büyük Hareket Mey İçki/Diageo Zarakol 2.0, Universal McCann, Boogy
5. Kart Ödeme Sistemleri
Bronz Happy People Project Ziraat Bankası Kazandıran Bank Kart Kampanyası Ziraat Bankası  
Gümüş Medina Turgul DDB Türkiye İş Bankası Maximum Kart Şimdi Müzekart Türkiye İş Bankası Carat
6. Banka-Sigorta ve Finansal Hizmetler 
Bronz Manajans JWT TEB TEB'den Gerçek Bir İletişim Hikayesi Türk Ekonomi Bankası OMD, Ticktockboom
Gümüş Publicis Yorum ING BANK ING Eski Köye Yeni Adet Kampanyası ING BANK Mediateam , OMD
Gümüş TBWA\Istanbul Akbank Akbanklı hep Farklı Akbank Mediacom
Altın TBWA\Istanbul Akbank Esnaf Kardeşliği Akbank Mediacom, No Comment
7. Dayanıklı Eşyalar
Bronz Rafineri  Profilo Profilo Dayanıklı Ev Aletleri BSH Ev Aletleri San ve Tic. A.Ş.  
Bronz Alafortanfoni Vestel 14 Şubat'ta Ne Alınmaz? Vestel Mediacom
Gümüş TBWA\Istanbul Beko Yenilik Yaratmak İçin Ürünleri Yeniden Tanımlamak Arçelik A.Ş  
Altın Alice BBDO Karaca Karaca İmaj Kampanyası Karaca A.Ş Proximity İstanbul
8. Temizlik Ürünleri
Bronz Lowe İstanbul Domestos Domestos Rezervuar Blok Lansmanı Unilever Mindshare, Ünite, Brand IT
Gümüş TBWA\Istanbul Selpak Kağıt Havlu Kullanımında Davranış Değişikliği Eczacıbaşı  
Gümüş Grey İstanbul Fairy Fairy Bulaşık Makinesi Kapsülü Procter&Gamble Starcom, Mediacom, Lamba Dijital, Sesli Harfler, Arc
Altın Grey İstanbul Fairy Fairy Elde Yıkama Bulaşık Deterjanı Procter&Gamble Starcom, Mediacom, Lamba Dijital, Sesli Harfler, Arc
9. Kozmetik - Kişisel Bakım
Bronz Rabarba Clear Clear Hayatın Her Sahnesinde Sıfır Kepek Unilever Mindshare, Excel İletişim, Medyabank, Brand IT
Gümüş Ogilvy & Mather İstanbul  Huggies Kızım İçin Huggies Oğlum İçin Huggies Kimberly Clark Mindshare, Ogilvy PR, WON, Essance İletişim
Gümüş Ogilvy & Mather İstanbul Dove Men+Care Dove Men Bakımın Erkekçesi Unilever Rabarba, Mindshare, Excel İletişim, WON
Altın McCann Erickson İstanbul  Duru Her Duşta Canlılığı Hisset Evyap Starcom MediaVest, Zadaca
10. Emlak-Yapı-Dekorasyon
Gümüş TBWA\Istanbul Artema Engin Standartları Zorlayan Artema'ya Karşı Eczacıbaşı Idea Bakery
12. Otomotiv 
Bronz Alametifarika Toyota Auris Bekle Hayat Geliyoruz Biz Toyota Türkiye MG Initiative, Kompüter
Gümüş Medina Turgul DDB Volkswagen Volkswagen Lovemark Kampanyası Doğuş Otomotiv Likeable İstanbul, Mediacom, Pixelplus Interactive
Altın Leo Burnett İstanbul FIAT 500L Lansman Tofaş Türk Pure New Media, People Communications
13. Otomotiv Ürünleri
Bronz TBWA\Istanbul Aygaz Aygaz-Otogaz 'Kış ve Yaz Performans Kampanyaları' Aygaz Universal McCann
14. Medya - Yayın
Bronz Concept Fanatik Gazetesi Fanatik E-Gazete Kampanyası Doğan Gazetecilik Mindshare, United People
Gümüş TBWA\Istanbul Hürriyet  Hürriyet Benim Hürriyet Gazetecilik   
15. Bilgi Teknolojisi
Bronz Manajans JWT Gnçtrkcll Geri Gelsin Turkcell  Mindshare, Wanda Digital
Gümüş Medina Turgul DDB Vodafone Vodafone Vodem "Eve Değil Sana Bağlı internet" Vodafone OMD, C-Section, Plasenta, Red Unit
Gümüş BLAB Intel Fantastik Değişim İntel  
Altın Medina Turgul DDB Vodafone Süper İnternet Bi Saniyede Değişir Dünya Vodafone OMD, C-Section, Plasenta, PR
16. Ulaşım-Turizm-Eğlence-Spor
Bronz Innocean Worldwide Turkey Türk Havayolları Miles & Smiles Miles & Smiles Lansman Kampanyası Türk Havayolları  People Communications, Vivaki
Gümüş BLAB Tatil.com Erken Rezervasyon Met Global  
17. Perakende
Bronz TBWA\Istanbul IKEA Sınırsız Hayal Gücüne Uyum Sağlayan Çocuk Mobilyaları IKEA  
Gümüş Medina Turgul DDB Domino's Pizza Acıkınca Kafan Dominos'a Gider Domino's Pizza Karbonat 
Altın TBWA\Istanbul Teknosa "Hayat Çok Güzel" - Kategori Liderini 'Kategori Üstü' Yapmak Teknosa  
18. Sivil Toplum Kuruluşları
Altın Grey İstanbul Darüşşafaka 150. Yıl Kampanyası Darüşşafaka Cemiyeti  
22. Sınır Ötesi Başarı
Altın TBWA\Istanbul Beko Avrupa Kampanyası- Reklam yatırımını sürdürerek Avrupa Ligi'nde Sınıf Atlamak Arçelik A.Ş  
24. Bütçesi Küçük Etkisi Büyük
Altın Leo Burnett İstanbul Bilyoner.com Bahisci Profilleri Bilyoner İnteraktif  Ping Dijital, Periscope Dijital
26. Lansmanda Başarılı
Altın Leo Burnett İstanbul FIAT 500L Lansman Tofaş Türk Pure New Media, People Communications
27. Marka Aktivasyonu
Altın McCann Erickson İstanbul  Coca-Cola Rock'n Coke The Coca-Cola Company Carat Medya, C-Section, Showhow
28. Medyada İnovasyon
Altın Mobilike Duracell Duracell Şarj Hedefleme Procter&Gamble Mediacom
29. Dijital Uygulamalar
Altın C-Section Coca Cola "Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum?"  The Coca-Cola Company Carat, Showhow, Plasenta, Jingle Jackson, McCann İstanbul
Altın Wanda Digital gnçtrkcll 14 Kubat Turkcell Mindshare
30. Sürdürülebilir Başarı
Altın Lowe İstanbul OMO Kirlenmek Güzeldir Unilever Mindshare, Ünite, 41?29!
Altın Alice BBDO Lay's Lay's Sürdürülebilir Başarı İletişimi FritoLay  OMD, Platform Tanıtım
Altın Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi Denizbank Issız Ada  Denizbank MG-Initiative

Effie Türkiye Jürisi ön elemede 2 gün, finalde 2,5 gün, olmak üzere 4,5 gün süreyle titiz ve yoğun bir çalışma yaptı. Her jüri üyesi 2.062 sayfalık dokümanı iki kez, yaklaşık 30 saatte dikkatle okudu ve toplam 7 saat uzunluğundaki yaratıcı işleri izledi.


*”Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2014” hakkında detaylı bilgi ve katılım koşulları için www.effieturkiye.org adresini ziyaret edebilirsiniz.

Reklamverenler Derneği (RVD) Hakkında:
Türkiye’de reklamın önemini, etkinliğini, verimliliğini, bilincini anlatmak ve artırmak amacıyla kurulan Reklamverenler Derneği (RVD), reklam sektörünün sağlıklı işleyişini sağlayarak ekonomide verimliliğe katkıda bulunmak üzere kurulmuş bir dernektir. RVD, amaçlarına yönelik olarak eğitimler, pazarlama sektöründe çalışanların ufkunu açan organizasyonlar düzenlemektedir. Reklam yatırımlarının uluslararası standartlarda ölçülmesi konusunda sektörde öncülük ve çalışmalar yapmaktadır.

www.rvd.org.tr

Reklamcılar Derneği (RD) Hakkında:
Türkiye'deki reklam, medya ve dijital alanda çalışan ajansların mesleki kuruluşu olan Reklamcılar Derneği, 1984 yılında kuruldu. 104 tüzel ve 22 gerçek kişi üyesiyle sektörün % 85’ini temsil etmektedir. Reklamcılar Derneği etkinliklerinde; ajansların ve reklamcılığın genel sorunlarına yönelik çözümler üretmek ve reklamda hesap verebilirlik / sonuç alma, yaratıcılık kavramlarını yaygınlaştırmak, geliştirmek gibi iki temel noktayı esas alır. Dernek, mesleğin ve ajansların gelişerek ve güçlenerek devamını sağlamayı amaç edinir ve bu doğrultuda projeler geliştirir.

www.rd.org.tr

 

 

Bilgi için: Ayşegül Kulu
  Ünite İletişim
  0(212) 272 93 13
  rd@rd.org.tr