Geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada % 23,2* oldu. Türkiye’de ise bu oran, % 9,74. Dijital yatırımlar, üyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor.

2013’de % 9,2 büyüme…

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı reklam yatırımları açıklandı. Toplam 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre % 9,2’lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği’nin ilk yarıda yaptığı yıllık % 10’luk büyüme tahmini yakalandı.

Basın bülteni, 4 Nisan 2014, İstanbul – Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 reklam yatırımları açıklandı. 2012 yılında 4 milyar 652 milyon TL olan medya yatırımları 2013 yılında % 9,2 oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların % 57.25’ini televizyon, % 22.43’ünü basın, %9.74’ünü dijital, % 6.85’ini açıkhava, % 2.61’ini radyo, % 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu.

2013 yılında bir önceki yıla göre % 9,2 olarak gerçekleşen büyüme, RD üyesi medya ajanslarının ilk yarıda yaptığı yıllık % 10’luk büyüme tahminine yakın gerçekleşti.

Büyümenin itici gücünü, hızlı tüketim, finans, iletişim, otomotiv, inşaat ve dekorasyon sektörlerinin oluşturduğu görüldü.

Reklam yatırımlarının tüm dünyada ilk 9 ayda yaklaşık % 3 büyüdüğü, Avrupa dışındaki tüm bölgelerde reklam yatırımlarının arttığı belirtildi. Türkiye’de 2012 yılına

kıyasla medya karması benzer kalırken, TV ve dijitalde artış görüldü.

(*) Kaynak: e-marketer

Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2014 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının % 10 büyümesinin beklendiği açıklandı.

Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, «Geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada % 23,2 oldu. Türkiye’de ise bu oran, % 9,74. Dijital yatırımlar,

büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor.” dedi.

RD Gündemindeki Diğer Başlıklar

  • 1984 yılında kurulan Reklamcılar Derneği 30. kuruluş yıldönümünü kutluyor.
  • Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na başvurular devam ediyor. Ödül töreni 13 Mayıs 2014 tarihinde The Grand Tarabya Otel’de yapılacak.
  • 26. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali – Türkiye’nin ilk yaratıcılık yarışması olan ve geçen yıl sektörün yaşadığı değişime paralel olarak yenilenen Kristal Elma, pazarlama iletişimi sektörünün tüm paydaşlarının katılımıyla, Santral İstanbul’da 17-19 Eylül 2014 tarihleri arasında 3 günlük bir festival olarak düzenlenecek.

 

Bilgi için: Nilüfer Ergürler / Ludmilla Büyüm
  Reklamcılar Derneği
  0212 243 93 63
  rd@rd.org.tr