Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği  7. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın kazananları belli oldu. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2015’te; 20 altın, 23 gümüş, 22 bronz olmak üzere toplam 65 ödül sahiplerini buldu.

12 Mayıs’ta CVK Bosphorus Otel’de gerçekleşen Effie 2015’te, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 226 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası finalde yarıştı.

En Fazla Başvuru Yeni Doğanlar-Yeniden Doğanlar, Bilgi Teknolojileri ve Özgün Marka Deneyimi Kategorilerinde Yapıldı

Effie 2015’e, 1 Ocak 2014 - 20 Mart 2015 döneminde TV, basın, radyo, açık hava, sinema, mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal ve bölgesel kampanyalar katıldı. Jüri ön değerlendirme ve ana değerlendirme sonucunda 226 kampanyanın finale kaldığı yarışmada en fazla başvuru yapılan kategoriler Yeni Doğanlar-Yeniden Doğanlar, Bilgi Teknolojileri ve Özgün Marka Deneyimi oldu.



.

En Yoğun Kategoriler En Fazla Ödül Kazanan 5 Reklamveren En Fazla Ödül Kazanan 5 Reklamajansı
Yeni Doğanlar Yeniden Doğanlar / Relansman 26 Vodafone (1 B, 3 G, 3 A) 7 Güzel Sanatlar 11 (5 Bronz, 1 Gümüş, 5 Altın)
Bilgi Teknolojileri 24 Unilever (2 B, 3 G, 2 A) 7 Teamred 6 (1 Bronz, 3 Gümüş, 2 Altın)
Özgün Marka Deneyimi Yaratanlar 24 Uludağ (2 B, 2 Al) 4 JWT Manajans 5 (2 Bronz, 1 Gümüş, 2 Altın)
Yeni Doğanlar Yeniden Doğanlar / Relansman 22 Eti (1 B, 3 A) 4 Happy People 4 (2 Bronz, 1 Gümüş, 1 Altın)
Kozmetik Kişisel Bakım 21 Turkcell (1 G, 2 B) 3 Grey WW 4 (1 Bronz, 1 Gümüş, 2 Altın)

 

53 Saatte 3000 Sayfa Döküman Değerlendirildi
Rekor başvurunun olduğunun yarışma için; sektörün önde gelen isimleri, akademisyenler ve profesyonel marka yöneticilerinden oluşan 17 kişilik jüri tarafından yapılan ön değerlendirmede 21, ana değerlendirmede 32 saat olmak üzere toplam 53 saatlik okuma yapıldı ve yaratıcı işler izlendi. Her jüri üyesi 3000 sayfalık dokümanı dikkatle okudu.

2015’te Effie’ye Katılım %26 Arttı
Ödül töreninin açılış konuşmasını yapan Reklamcılar Derneği Başkanı ve Effie Türkiye Jüri Başkanı Kayhan Şardan,  Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda 2015’te katılımın bir önceki yıla göre %26 arttığını belirterek; " Jüri olduktan sonra, verilen emeği birinci elden yaşadıktan sonra yarışmaya olan inancım katlanarak arttı. Effie benim gözümde artık pazarlamanın tartışmasız zirvesidir” dedi.