Effie Index'te Türk Ajanslar Avrupa'yı Salladı

Dünyanın en etkili pazarlama, marka ve ajanslarının sıralandığı Effie Etkinlik Endeksi açıklandı. Türkiye'den Güzel Sanatlar bağımsız ajanslar grubunda dünyada ve Avrupa'da ikinci sırayı aldı. Karma ajans sıralamasında Avrupa'nın en etkin ilk 25 ajansı listesinde 11 Türk ajansı var.

Effie Worldwide açıkladığı 2016 Effie Etkinlik Endeksi sonuçları, dünyanın en etkili pazarlama şirketleri, marka, ajans grupları, ajans ağları, ajans ofisleri ve bağımsız ajanslarını belirledi.

Bağımsız Ajanslar Global Sıralamasında Güzel Sanatlar İkinci

1 Ocak ila 31 Aralık 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilen yerel ve bölgesel bazda gerçekleştirilen 40'tan fazla Effie Etkinlik Yarışması'nda kazanılan ödüller ve finalistlikler puanlanarak oluşturulan Effie Etkinlik Endeksi'nin Bağımsız Ajanslar Global sıralamasında Güzel Sanatlar ikinci olarak büyük başarı yakaladı. Sıralamada Wanda Digital, Rafineri Ajans, Happy People Project, Alametifarika ve Blab, Concept ve MG Media'da ilk 25'te yer aldı.

Karma Ajans Sıralamasında Türk Ajanslar Avrupa'yı Salladı

Effie Index'in karma ajans sıralamasına Türk ajanslar adeta ambargo koydu. Öyle ki ilk 25 ajans sıralamasında 11 Türk ajans yer aldı. İkinci sıradaki Güzel Sanatlar'ı Mindshare, Manajans/JWT, Team Red, TBWA\Istanbul,Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Istanbul, Grey Istanbul,Wanda Digital, Plasenta ve Rafineri izledi.

Global ajans karma sıralamasında Güzel Sanatlar (8), Mindshare (10), Manajans/JWT (18) ve Team Red (29), TBWA\Istanbul (59), Starcom Mediavest Group (67), Leo Burnett Istanbul (69), Grey Istanbul (74), Wanda Digital (80), Plasenta (81) ve Rafineri (81) ilk 100'de yer alan ajanslar oldu.

Global'de En Etkili Marka Coca-Cola
Dünya çapında en etkili reklamverenler The Coca-Cola Company, Unilever, Procter & Gamble, Nestlé ve PepsiCo olarak gerçekleşti. Bu şirketler arasında Nestlé dışındakiler 2015 sıralamasındaki yerlerini korudular. En etkili markalar listesinde Coca-Cola, Vodafone, McDonald’s, Samsung ve Movistar ilk beşi oluştururken, bu markalardan Samsung ilk kez üst sıralarda yer aldı. Diğer dört marka ise 2015’teki yerlerini korudular.

En önemli hareket ajans ağları listesinde Ogilvy & Mather’ın yeniden ilk sıraya oturması oldu. Ajans, böylece, altı yıldan beri açıklanan ve üç yıl liderliğini yaptığı endeksin yeniden en tepesinde yer alma başarısını gösterdi. Reklam ajansları topluluğu WPP son beş yıl olduğu gibi üst sıradaki yerini korudu. İlk defa 2011 yılında açıklanan endekste ilk sırayı Omnicom almıştı.

Reklam holdingleri sıralamasında ilk sıradaki WPP Group’u, Ominicom, Interpublic, Publicis Groupe ve Dentsu Aegis Network izledi. Bu sıralamda ilk dört 2015’teki gibi oluşurken, Dentsu Aegis son beş yıldan beri beşinci sıradaki Havas’ın yerini aldı.

En etkili ajans ağlarında Ogilvy & Mather terkrardan ilk sıraya yükselirken, BBDO Worldwide, McCann Worldgroup, MullenLowe Group ve DDB Worldwide ilk beşi oluşturan ajanslar oldu. Geçen yıl ilk beşte yer alan Young & Rubicam bu yıl aynı başarıyı yakalayamazken, Ogilvy & Mather üçüncü sıradan gelip geçen yılın lideri BBDO Worldwide’ı ikinciliğe itti.

Effie Endeksi Nedir?

Effie Endeksi 40’tan fazla ulusal, bölgesel ve global Effie Ödülleri’nde en etkili pazarlama iletişim fikirlerini yaratan şirketlerin gösterdiği başarıyı yansıtan bir sıralama. 2016 Effie Endeksi’nin global sıralaması 3.000 finalist ve ödül kazanan başvuru arasından 1 Ocak ila 31 Aralık 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilen Effie Yarışmaları'ndaki ödüller ve finalistlikler puanlanarak hazırlandı. Kullanılan puanlama sisteminde Grand Effie 12, Altın 8, Gümüş 6, Bronz 4 ve finalistlik ise 2 puanlık değere sahip. Katkıda bulunan ajanslar puanların yarısını alıyor.