EFFIE 2017'DE "ETKİN" OLAN KAZANDI.

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği 9. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın kazananları belli oldu. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2017’de; 24 altın, 12 gümüş, 31 bronz olmak üzere toplam 67 ödül sahiplerini buldu.

Pazarlama ve iletişim alanında dünyanın en zorlu ve itibarlı yarışması kabul edilen Effie Ödülleri dün akşam (8 Mayıs) düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Effie 2016 finalinde, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 309 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası yarıştı. Tüm dünyada 42 ülke ve 6 bölgede düzenlenen Effie Ödülleri’nin Türkiye ayağında bu yıl 67 ödül dağıtıldı.

EFFIE Türkiye 2017 Jüri Başkanı Nil Bağcıoğlu yaptığı açıklamada “Effie Türkiye bu yıl 9. kez düzenleniyor. Türkiye Effie global ekosistemi içinde önemli bir yere sahip. Effie düzenlenen ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyoruz. Effie salt bir yarışma değil. Pazarlama etkinliğini ajanslara ve reklamverenlere öğreten, bir eğitim aracı. İçinde çok farklı kanatların bilgi ve deneyimini barındırıyor” diye konuştu.

En Fazla Başvuru “Markalı İçerik” kategorisine

Effie Türkiye’ye, 1 Ocak 2016 ile 1 Mart 2017 arasında TV, basın, radyo, açık hava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal ve bölgesel kampanyalar katıldı. En fazla başvuru yapılan kategoriler; Markalı İçerik, Özgün Marka Deneyimi-Aktivasyonda Başarı, Perakende oldu.

Sürdürülebilir Başarı Özel Ödülü Atilla Aksoy Anısına Verildi

Gecenin en anlamlı ve duygusal anları yakın zamanda vefat eden reklamcılık sektörünün duayenlerinden Atilla Aksoy anısına verilen “Sürdürülebilir Başarı Özel Ödülü” takdimi sırasında yaşandı. ÖdüllerReklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ve Merhum Atilla Aksoy’un oğlu Sinan Aksoy tarafından kazanan ajanslara verildi.

Hayatı boyunca birçok ajansın kuruculuğunu yapan, akademiyaya katkı sağlayan, sivil toplum örgütlenmelerinin lider isimlerinden olan, kitaplar yayınlayan, yaratıcılığı ve üretkenliğiyle sektöre damgasını vurmuş duayen Atilla Aksoy tüm davetliler ve sektör tarafından bir kez daha saygıyla anıldı.

Reklamverenler Derneği’ne 25’nci Yılında Özel Effie

Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması ödül töreninde, Reklamverenler Derneği’ne “En Etkin STK Yönetimi Özel Ödülü” takdim edildi. Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, derneğin 25. Kuruluş yıldönümüne istinaden verilen bu ödülü Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu’ndan aldı.

Nil Bağcıoğlu ödül takdimi sırasında “Değerli proje ortağımız Reklamverenler Derneği 25. Yılını kutluyor. Bu süre her STK için önemli bir kilometre taşıdır. Reklamverenler Derneği’nin kuruluş yıldönümünü kutluyor, etkin işbirliğimizin güçlenerek sürmesini diliyorum” dedi.

Jüri koltuğunda 18 deneyimli isim

Effie Ödülleri’nde bu yıl 309 başvuru yapıldı. Sektörün önde gelen isimleri, akademisyenler ve profesyonel marka yöneticilerinden oluşan 18 kişilik jüri heyeti, kazananları 4 buçuk günlük değerlendirme sürecinin ardından belirledi.

2017 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması ödül listesine Effie web sitesinden ulaşabilir ya da buradan indirebilirsiniz